Activiteiten Koningsdag en 4 mei 2021 aangepast

De inwoners van Westmaas en Greup krijgen in maart 2021 een flyer bezorgd over de activiteiten van de oranjevereniging voor Koningsdag en 4 mei 2021. Omdat als gevolg van de coronacrisis niet de gebruikelijke festiviteiten kunnen plaatsvinden, worden de inwoners van Westmaas en Greup uitgenodigd om:

- op Koningsdag allemaal de vlag met oranje wimpel uit te steken;

- zelf iets te organiseren, b.v. een tuintjesmarkt bij de eigen woning, om daarmee toch een feestelijk tintje aan Koningsdag te geven. De oranjevereniging stelt voor om het geld dat zo'n tuintjesmarkt opbrengt, via de oranjevereniging, te geven aan "Geven om Jong Leven". Er zijn intussen enkele inwoners die hiermee aan de slag gaan.

- vanaf april mee te doen aan de wandelroute "Sporen uit de Tweede Wereldoorlog in Westmaas”, waarvoor dit voorjaar nieuwe vragen zijn geformuleerd. Zeker de moeite waard om deze route te lopen en mee te dingen aan een leuke deelnemersmedaille. De route is vanaf deze website te downloaden; voor degenen die liever een print hiervan willen, is die verkrijgbaar bij de secretaris van de oranjevereniging, Rook Belder, Leeuwendaal 46, Westmaas. Voorwaarde is dat deelnemers op 1,5 meter afstand van elkaar blijven lopen en dat deze route liefst alleen of hooguit met 2 mensen tegelijk wordt gelopen als er tenminste 1,5 meter afstand gehouden kan worden. De route kan met meer dan 2 personen worden gelopen indien zij uit één huishouden komen.

Omdat juist zieken, eenzamen en ouderen het in deze coronatijd extra moeilijk hebben, heeft de oranjevereniging hen als blijk van betrokkenheid in het teken van Koningsdag een attentie van 4 ansichten over Westmaas bezorgd.

Onder verantwoordelijkheid van de oranjevereniging zal de 4 meiherdenking 2021 bij het oorlogsmonument op het kerkplein worden gehouden.

Op 4 mei kan van zonsopkomst tot zonsondergang (circa 21.10 uur) de vlag halfstok worden gehangen.