Bestuur

De mensen die in Westmaas rondom de activiteiten van Koningsdag e.d. activiteiten ontwikkelen doen dat vanuit de verenigingsvorm. De vereniging kent zo’n 400 leden en jaarlijks worden zij uitgenodigd de algemene ledenvergadering te bezoeken waar alle huishoudelijke zoals jaarverslag en financiën worden besproken en vastgesteld. Op deze wijze hebben leden dus direct invloed op de inhoud van het programma. Het bestuur komt jaarlijks 4 á 5 keer in vergadering bijeen. De vergaderingen, die nooit langer dan 1,5 uur duren, worden meestal in het kerkelijk centrum “De Munnik” gehouden.

Vrijwilligers

Naast een zevental bestuursleden, die zich met hart en ziel voor het werk van de Oranjevereniging inzetten, kan het bestuur rekenen op verschillende vrijwilligers die het bestuur terzijde staan. Dat loopt uiteen van verkeersregelaar, strepentrekken voor de volksspelen tot medewerking bij de opbouw en het afbreken van verschillende attributen die nodig zijn om het feest in Westmaas mede te doen slagen.

Statuten

De statuten van de Oranjevereniging ”Koningin Wilhelmina Westmaas”, die voor het laatst in april 1982 zijn herzien, kunnen worden gedownload.